lördag 23 januari 2016

Cowshed Lazy Cow

När det var rea på Åhléns någon gång i somras/höstas köpte jag en kroppsolja med 70% rabatt och en duschgel med 30% rabatt i tron om att det var Cowshed Kackered Cow-serien (hade inte lärt mig namnet då) utan greppade jag produkter i Lazy Cow-serien.

I denna serien är det jasmin och sandelträ som är stjärnorna tillsammans med kamomill. Oljan har en ganska skarp doft och kunde i mitt tycke varit mildare, det blir dock bättre efter ett tag när oljan sjunkit in i huden. Framförallt jasmin och även sandelträ är ju ganska kraftfulla dofter så det kan lätt bli för starkt/mycket.

Det går även att använda den som badolja. Jag har inte använt den i badet (än) men tror det blir ganska aromatiskt och bra där i ångorna om man droppar i måttligt.


Duschgelen har en lite mildare och rundare doft, som blir i min näsa mycket behagligare och härligare än oljan. Den är väldigt trevlig att använda och överväldigar inte. Den här kommer jag troligen köpa om


Pris: Ordinarie pris 275 kronor för oljan och 215 kronor för duschgelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar