onsdag 13 januari 2016

Lavera Colour Correction Cream

Jag hade lite beslutsångest om jag skulle testa på Lavera CC eller BB cream. Valde till slut CC cream och köpte en provpåse på BB cream. Provpåsen har jag inte testat än men CC creamen har jag använt av och till senaste månaderna.

Nedanstående punkter i mörkblå text är information om krämen som jag saxat från Softskin.se, där jag också köpt krämen.

Vad gör den:
Colour correction krämen ger dig en 24 timmars återfuktning, den ljusar upp din hud, döljer brister och ljusar upp pigment fläckar. Krämen slätar även ut fina linjer och rynkor, skyddar mot fria radikaler och ger ett solskydd på SPF 6.

  • Ger 24 timmars fukt
  • Förfinar hy
  • Döljer hudens brister
  • Minskar mörka fläckar
  • Minskar rynkor
  • Stramar konturerna
  • Skyddar mot fria radikaler
  • solskyddsfaktor 6
Att den stramar upp konturerna har jag väl inte märkt något av, sedan har jag i och för sig inte använt den konsekvent. Den känns mjukgörande och behaglig vid applicering och är lite halvtjock i konsistensen och behöver arbetas in noggrant. Täckningen är lätt till medium och den är gul i tonen och jag tror inte att den passar till någon med rosa undertoner eller någon som är riktigt blek.


På mig jämnar den här krämen till hudtonen och nu vintertid så får jag lite mer färg i ansiktet, utan att det för den delen ser konstigt eller fejkat ut, bara naturligt.

Nedan syns en klutt av krämen och därunder en bild där jag smort ut det lite, först lite halvdant och längre in mot handryggen mer noggrant.



Pris: 210 kronor hos Softskin.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar