lördag 3 november 2012

100% Pure Coconut Nourishing Body Cream

Denna body cream från 100% Pure är lite tjockare i konsistensen, något jag tycker om. Den är mjuk och krämig att smörja in sig med och den återfuktar riktigt bra!


Den här skall lukta kokos, något jag inte känner av speciellt mycket. Däremot kakao, en liten liten hint vanilj, lite nötigt.. Den har en fyllig doft och till en början var jag osäker om jag gillade den men jo det gör jag. Dock skall man som sagt inte förvänta sig att den luktar kokos på något sätt man är van vid, för det gör den inte.


I ingredienslistan ser man så mycket frukter, nötter, kryddor och bär att det nästan är förvånande att man kan urskilja någon doft alls! Men jag tycker en träig kakao känns främst och kakao är tredje ingrediens så det är inte så konstigt. Kokosolja ligger som sjätte ingrediens och kokosextrakt ligger som elfte ingrediens om jag inte räknade fel.

I beskrivningen på produkten nämns inte ens kokos, däremot kakao, så egentligen tycker jag att man kan se det som en body cream med kakaodoft!


Det här är en hudvårdsprodukt jag verkligen tycker om och jag har redan införskaffat mig en ny/till body cream i en ny doft.

Pris: 185 kronor hos Eleven.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar