måndag 14 januari 2013

Cocosa Pure Coconut Oil

Jag vet inte varför det dröjde så länge innan jag köpte en burk med kokosolja men jag kommer absolut fortsätta använda det efter att ha testat. Jag tänkte främst testa att ha det som hårinpackning och det fungerar den ypperligt som, även om jag föredrar att ha det främst i hårbotten. Min hårbotten är torr och älskar när jag masserar in kokosoljan och hårbotten känns direkt lugnad och håller sig lite lugnad i någon/några dagar framåt.

Jag brukar även smörja in kroppen med kokosoljan och den gör huden mjuk, smidig, återfuktad och ger ett fint "glow". Jag känner ingen doft alls, så den konkurrerar inte med någon annan doftsatt produkt. Tar en tid på sig att sjunka in helt, men det är inget som stört mig nämnvärt.

Denna multiprodukt fungerar också finfint som badolja. När jag köpte burken så var innehållet hårt, och man får hålla burken under varmt vatten tills det smält lite. Efter att jag gjort det 3-4 gånger så är innehållet inte rinnande, men mjukt. Vet inte om det beror på att den blivit uppvärmd några gånger eller det faktum att den blivit uppvärmd och dessutom står i badrummet (varmt av dusch/badångor).

Kokosolja gillas - tror jag skall börja använda det i matlagningen också!

Ca. pris: 79 kronor, finns i hälsokostbutiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar