torsdag 25 september 2014

Maria Åkerberg Nettle Schampoo

Det här schampot från Maria Åkerberg är tänkt att främja hårväxten. Just den biten tycker jag kan vara svår att uttala sig om, men jag gillar det här schampot. Om det nu främjar hårväxten är la det bra, och jag gillar brännässleschampon då de brukar vara bra för min hårbotten.

För att återkoppla till min hårbotten, så är den torr och kliar gärna. Detta schampo har inte triggat igång någon klåda utan snarare lugnat ner. Doften är lite örtmintig, känns fräsch att använda och gör håret rent utan att bli gnissligt. Håret får även en fin, frisk glans.

Däremot upplever jag inte schampot ensamt som återfuktande åt själva håret. Håret kan också bli lite trassligt om man som jag har långt hår, men eftersom jag i princip alltid använder balsam efter är det inget större problem.

Pris: Ca 159 kronor / 250 ml i vissa hälsokostbutiker, skincity.se och dermanord.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar