lördag 11 oktober 2014

Lagertvål med kokos

Det är visst nästan två år sedan jag köpte den här lagertvålen, vad tiden går. Nu har jag i alla fall använt den och jag är inte helt nöjd.

Lagertvål, denna med kokosdoft (som är obefintlig), består av olivolja och lagerbärsolja och skall funka som en multiprodukt och kunna användas både till att tvätta håret och kroppen.

Kan direkt säga att den inte fungerade väl till mitt hår. Läst om folk som fått mjukt hår och bla bla men för mig kändes det i duschen gnissligt och efteråt fett. Det vill inte funka för mig helt enkelt.

Då började jag använda den som handtvål istället men har inte trivts riktigt där heller. Jag tycker den är för svår att tvätta bort och det känns nästan som att det är handduken som tar bort det sista.

Det som verkligen fått mig att ge upp är faktiskt lukten. När den är blöt och fuktig efter några dagars användande tycker jag det luktar lite kräks. Och det uppskattas inte. När tvålen är torr luktar den inte illa, men det är sällan en handtvål hinner torka till helt och hållet. Så tyvärr blir det sopan nu.

Pris: 43 kronor hos oikoscosmetics.se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar