fredag 13 november 2015

Neal´s Yard Remedies Create Your Own Hair & Body Wash

I somras var jag i Stockholm och passade på att besöka Eteritique, som är återförsäljare av Neal´s Yard Remedies. Jag köpte band annat med mig en kombinerad duschgel och schampo som jag doftsatte själv med eteriska oljor.

Create Your Own består av schampo/duschgel, ansikts/kroppslotion och en salva. Grundprodukterna funkar att använda som de är för den som önskar. Jag vale dock att doftsätta min produkt med kardemumma, myrra, cederträ, lime och bergamott. Mmmmmm!

Gelen har riktigt bra konsistens och är härlig att använda. Jag har använt den både i håret och som duschgel och i håret så rengör den bra men det blir lite strävt och den är inte utredande på något sätt. Jag måste därför använda balsam för att inte håret skall trassla till sig. På kroppen rengör den fint utan att torka ut.


Pris: Kan köpas i butiken eller på www.eteritique.se för 110 kronor för basprodukten. Doftsättningen kostade 50 kronor och det finns ett stort urval dofter att välja mellan. Vet dock inte om man kan göra doftsättningen om man inte är i butik, skulle vara om de doftsätter åt en alt. man vet vilken koncentration man vill ha och kan meddela det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar