tisdag 27 september 2011

Viva La Diva #98 vs Depend Nr. 262

Efter att ha sett bilder på Viva la Divas gråa lack #98 blev jag sugen på ett, speciellt då jag vill ha ett "asfaltslack". Jag råkade också se att Depend hade ett mattare grått lack och slog till på båda.

Ja, inget av lacken är riktigt som jag vill, även om jag tycker lacken är bra med väldigt bra täckning. Det är en liten skillnad på lacken och #98 har lite mer blått i sig än Depends nr. 262.

Pek- och långfinger: #98. Ring- och lillfinger: Nr.262.


Efter en omgång med Seche Vite topplack är det svårare (omöjligt?) att se skillnad på lacken. Ville också testa hur det blev med ett mattande lack över så lillfingret (nr. 262) fick ett lager Magic Matte, China Glaze.



Slog till på ett av Kicks egna lack också. Dock upptäckte jag idag att det visst var ett topplack och inte ett baslack som jag trodde! Fungerade väldigt bra som baslack ändå.
 

Även om lacken var fina och jag tycker de var lätta att ha och göra med blir det nog inga återköp på dessa färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar