söndag 2 december 2012

Rosa Mosqueta Mascara

Det här är min första naturliga och ekologiska mascara och jag valde den då jag läst goda recensioner om den.


Jag är på det stora hela väldigt nöjd med denna mascara! Den luktar lite risaktigt och i början var den lite för blöt för min smak och man fick verkligen se till att inte blicka upp så fransarna slog emot ögonlocket. Den har dock "torkat till sig" med tiden och kladdproblemet kvarstår inte i den bemärkelsen.

Den har gett mina fransar fin färg och skall ge både volym och längd, jag vet inte om den har gett så himla extra mycket längd men den har nog skött sina bitar bra. Jag upplever ej heller att den smular, mer än något enstaka tillfälle om man lagt många lager, men det är så lite det eventuellt smulas i så fall, att det inte ens är något att klaga på!


Mascaraborsten är av den smalare modellen med ganska tät spiralborst. Jag föredrar smala borstar så det är bra.

Jag tycker Rosa Mosquetas mascara är väl investerade pengar. Man får en bra mascara, till ett bra pris och som är snäll mot djur och natur. 98,71 % av ingredienserna har naturligt ursprung och 23,40% av ingredienserna är ekologiska.

Pris: 169 kronor hos Greenmama.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar