fredag 26 april 2013

i+m Balance Shampoo Wild Herbs

Det här schampot från i+m skall verka som ett mjällschampo och trots att det står att den är mot fett och mjälligt hår (jag är mer torr/torr hårbotten) så tycker jag detta är ett kanonschampo på den biten. Jag får lätt klia i hårbotten, något jag inte har speciellt ofta när jag använder detta örtschampo.

I duschen känns håret strävt efter schamponering men efter när håret är torrt är det ingen sträv känsla kvart (känslan försvinner direkt med bra balsam). Håret känns rent och fräscht och hårbotten likaså. Doften på schampot är örtfräscht med en liten liten ton av mint, trots att detta är en ingrediens som saknas. Det är inte min doft och jag hade önskat en varmare, mjukt fyllig doft. Men man kan inte få allt och det är få schampon som över huvud taget luktar som jag vill. Ett klart gott köp om man har problem med hårbotten.

Pris: 130 kronor hos bland annat Softskin.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar