fredag 7 februari 2014

JMO body milk vs i+m body lotion

Jag tycker mycket om John Masters Organigs Blood Orange & Vanilla  body wash, och har därmed varit nyfiken på om deras lotion med samma doft är lika härlig.

Smakar det så kostar det dock, så snålheten tog över och jag köpte i+m:s variant Orange Vanille först. En tid senare så fick även JMO:s lotion flytta hem till mig.


i+m Orange Vanille Body Lotion: Har en doft av apelsinchoklad som inte blir överväldigade på kroppen. Är lite fastare i konsistensen än vad jag tänker mig en lotion, vilket inte behöver vara dåligt. Tar dock lite arbete och tid innan den sjunkit/masserats in i huden helt.

Känns återfuktande, men inte så mycket som jag önskar. Passar nog bättre sommartid.

Pris: Ca 160 kronor, hos bland annat Softskin.se.

John Masters Organics Blood Orange & Vanilla Body Milk: Har en väldigt söt doft, som mildras efter man smort in sig. Tyvärr inte samma lyckodoftträff som i duschgelen. Lite, lite rinnig, men lotions brukar vara hyfsat lösa i konsistensen.

Återfuktar rätt bra vintertid för att vara lotion och mer än jag kanske trodde först. Mjukgör fint.  Allra bäst tror jag dock den här blir sommartid.

Pris: Ca 260 kronor, hos bland annat Eleven.se.

Doftmässigt blev jag först besviken på i+m:s lotion, då den inte alls luktar eller ens påminner om JMO:s duschgel - vilket jag var ute efter. Jag hade inte riktigt förväntat mig att den skulle dofta apelsinchoklad.. Kan nämnas att jag blev lite besviken på JMO:s lotion med då den trots samma doft som duschgelen inte luktar likadant. Vilket kanske inte är så konstig egentligen då det är skillnad på kroppskrämer och duschgeler, men ändå.

Vilken jag tycker bäst om har jag inte riktigt kunnat bestämma mig för, det har berott lite på vilket humör jag varit på, men i slutändan har jag faktiskt använt mest av JMO:s, mycket för den är så lätt och snabb att smörja in sig med.

1 kommentar:

  1. Jag gillar den från JMO men jag har för torr hud för den ska fungera på vintern. Kul att du testat den andra. Jag misstänker den är lite billigare så jag kanske ska kika på den. Gillar den typ av doft. Blir mer och mer nyfiken på I + m saker. Jag har ju testat deras intensiv kräm som jag tycker är väldigt bra om huden är väldigt torr även om jag inte är förtjust i den som daglig kräm, men hört bra om just body lotion och hårinpackning så kanske bra märke för mig som torris.;-)

    SvaraRadera