tisdag 28 april 2015

Kjær Weis Eye Shadow Pretty Purple och Cloud Nine

Swedish Beuaty Factory hade för några veckor sedan halva priset på utvalda Kjær Weis produkter och jag köpte den lila ögonskuggan Pretty Purple. Ångrade ganska fort att jag inte köpte den ljusa champagnefärgade skuggan Cloud Nine, vilket resulterade i att jag skickade mannen att köpa den åt mig.


Ytterförpackningarna är som askar i röd kartong och de känns verkligen lyxiga. Jag brukar låta mina skuggor ligga kvar i dem, mest på grund av att jag tycker de är fina. Etuierna är också lyxiga, tunga i metall och med vridbart lock.


Det är ingen billig historia om man betalar fullpris för en skugga inklusive etui. Kostnaden är på nästan 400 kronor vilket jag tycker är mycket dyrt för en skugga. Som tur är själva etuiet en engångskostnad då man kan köpa en refill till billigare pris när ursprungsskuggan är slut.


Pretty Purple är en mörkare lila som även har lite grått och en hint av brunt i sig. Supernygg till sotning då resultatet blir mjukare än svart. Det krävs dock primer eller foundation/concealer som underlag om det skall bli någon stuns i färgen och för att den skall fästa ordentligt.


Cloud Nine är lite skimrande champagne/ljust sandfärgat och jag brukar täcka ögonlocket upp till ögonbrynet. Jag är verkligen glad över att jag faktiskt köpte ett exemplar av Cloud Nine för det är en väldigt fin och lagom diskret skugga.

Summan av kardemumman: Fantastiskt fina ögonskuggor som andas lyx och kvalitet, jag vill gärna testa fler Kjær Weis produkter, men vi får se hur det blir med det då de som sagt är ganska dyra i inköp. Ser jag produkterna på rea igen är det större chans fler produkter hamnar hem till mig :)

Pris: 389 kronor för skugga och etui, 178 kronor för refill hos Swedish Beauty Factory eller i deras webbutik med samma namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar