tisdag 28 april 2015

Solskydd

Känns som att jag tjötar på alla om att det är hög tid att börja använda solskydd och tjötar lite här med :) Vårsolen är stark och ozonskiktet svagt = ännu starkare sol! Att skydda sig med UVA- och UVB-skydd kan hjälpa huden mot för tidigt åldrande orsakade av solskador och förhoppningsvis undanhålla pigmentförändringar/solfläckar.. Jag hade gärna velat göra en hudanalys (visia-analys) för att se hur min hud ser ut under ytan och ta reda på hur mycket skadad den är eller inte är.

Det här är de solkrämer jag har hemma. Avivir är kanske inte den allra renaste solkrämen men jag tycker de gör bra solskyddskrämer som är lätta att smörja in och som man ej heller blir vit av. Jag är för övrigt nyfiken på Maria Åkerbers solskyddskräm och velar lite om jag skall köpa eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar