torsdag 11 juni 2015

Phenomé Sooting Anti-Redness Base

Jag har haft perioral dermatit och har känslig hy efter det samt att jag fortfarande är lite röd kring munnen (typ bara jag som ser det).  Jag blossar lättare i ansiktet numera också vilket suger. Det var därför jag köpte Sooting Anti-Redness Base som skall hjälpa mot rödhet, brustna blodkärl och lättirriterad hy.

Till en början var jag inte så imponerad och märkte ingen större skillnad. När jag smörjer in ansiktet oavsett med vad så blir jag röd av friktionen, det lägger sig dock på en stund. Det kan ha gjort att jag inte tänkt på så mycket om den hjälpt initialt eftersom det inte handlar om blixtsnabba resultat.

Senaste tiden har jag dock märkt att den faktiskt lugnat ner hyn lite. Tanken är att grunda med den här innan vanlig ansiktskräm och att sedan vid behov smörja in på ett nytt. Konsistensen är krämig och den doftar lite ros, då den bland annat innehåller damaskrosolja som skall minska inflammationer och rodnader.

Den utför inga mirakel men den tonar ner det röda lite. Den är tillräckligt bra för att jag skall ha köpt en ny.


Pris: 390 kronor. Jag köpte den när det var halva priset. Finns hos Lyko.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar