onsdag 8 juli 2015

Paradiset matmarknad och Eteritique butik

Det har inte blivit något blogginlägg på länge nu. Varit upptagen och sen semester. Tyvärr är det bara några dagar kvar på semestern nu, fyra veckor går fort.

Då jag tre av fyra veckor befunnit (befinner, är ju fortfarande kvar) mig på en skärgårds-ö i Stockholms län har jag och karln min besökt själva Stockholm några gånger för shopping och turistande. Bland annat har vi besökt Paradiset matmarknad, som säljer till största del ekologiska varor och hudvård. 


Otroligt tråkig bild men tänkte inte på att ta någon bild invändigt. Marknaden innehåller utöver själva matvarubiten och skönhetshörnan ett café samt en liten typ restaurang. Jag åt inget men köpte lite skönhetsgrejer och lite matvaror. Hoppas att butiken eller konceptet sprider sig även till Västkusten och Norrland!

Jag har även besökt Eteritique som främst säljer Neal's Yard Remedies, ett märke jag varit mycket nyfiken på men aldrig testat. Personalen var mycket kunnig och pratade sig varm om NYR rosserie. De säljer dessutom tre basprodukter (lotion, duschgel/schampo och något inpackningsliknande) som man med hjälp av eteriska oljor doftsätter själv. Jag doftsatte en duschgel/schampo (skriver mer om det i ett separat inlägg senare när jag använt det lite mer) och pojkvännen köpte en tvål. Jag köpte även min BB cream från Iroisie. 

Ett tag trodde jag att Iroisie inte såldes i Sverige längre då jag inte hittade den i någon webbshop. Av en slump trillade jag in på Eteritique.se och såg att de sålde flera produkter från Iroisie. 


Jag doftade även på två parfymer från NYR, en med rosdoft och en med frankincense. Nu i efterhand har jag beställt den med ros (jag som normalt sett inte brukar vara så förtjust i rosdoft, men den här parfymen var mjuk och fin, inte tantig/dammig). Jag hittade dessutom en rabattkod (sol) som ger 15% rabatt som jag nyttjade. Dessvärre visste jag inte om koden när jag var i den fysiska butiken. Har även beställt NYR wild rose beauty balm, som personalen talade mycket gott om. Den beställde jag dock från Skincity.se som har den på rea :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar