lördag 18 juli 2015

Green People Organic Homme Itch Away Shampoo

Det här är andra flaskan som jag köpt åt mannen min (andra fick han förvisso betala själv). Han har problem med torrfläckar i hårbotten och ansiktet (vilket jag tycker han skall kolla upp men det vill han inte) så därför tänkte jag att detta schampo kanske kunde mildra.

Som namnet Itch Awat antyder så skall schampot hjälpa mot mjäll, klåda och irriterad hårbotten. Det innehåller bland annat tea tree som skall verka antiseptiskt och ananasenzymer som fungerar som peeling. Mannen tycker att schampot hjälpte lite mer än andra schampon kanske gör och även jag gillar detta schampo. Det löddrar väldigt väl och jag till mitt långa hår behöver inte speciellt mycket schampo alls. Det är även cypress och rosmarin i, vad själva schampot doftar kan jag dock inte sätta fingret på. Det luktar inte gott men inte heller äckligt.

Håret blir jättemjukt och det framhäver mina lockar/självfall. Det motverkar inte någon frissighet men det är ju inte det schampot är tänkt för heller. Jag gillar detta schampo väldigt mycket och mannen gillar det med.


Pris: 139 kronor hos Jordklok.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar