torsdag 17 maj 2012

Härligt paket från Lush

Idag hämtade jag ut min beställning från Lush. Utöver det jag beställt fick jag tre provprodukter jag kryssat för att jag ville testa. Och överraskad blev jag, för jag hade fått två prover och en full size av den ena!


Inslagen ligger Trichomania, en schampokaka jag använt tidigare och tänker testa igen (kommer inte ihåg hur den fungerade på mitt hår). Jag älskar doften på American Cream så den har jag alltid hemma, Curly Wurly och BIG är mina ständigt återkommande schampon. Nytt för mig är ansiktsoljan/serumet Full of Grace (liten plastpåse) som skall bli spännande att testa.

Full of Grace. Vet inte om det bara är mitt snuskiga sinne, men påminner inte formen om en vagina?

Nu till proverna.. Jag hade kryssat för BB Seaweed, som är en ansiktsmask som bland annat skall svalka och minska rodnad. Jag kryssade även i att jag ville testa Hair doctor, en hårmask/lera som skall balansera och återfukta hårbotten. Jag fick små prover på båda dessa och jag är speciellt intresserad av Hair Doctor, dock tror jag nästan man måste ha mer för att se hur den fungerar i längden.

Till sist var jag också nyfiken på Lustre, ett kroppspuder/skimmer och mäkta min förvåning när jag fick en full size! Skimret är jättefint och går att göra mer markant samt till knappt synbart beroende på hur mycket man tonar ut det. Dock så är jag inte riktigt överens med doften. Den luktar ganska skarpt och risken finns att den konkurrerar med parfymen man bär.


Frakten på Lush ligger på 70:-, en ganska hög summa. Det är helt glömt med dessa fina prover varav den ena var en produkt värd 140:-! Älskar Lush!

1 kommentar:

  1. Jag är inte så förtjust i Full of Grace. Jag tycker att det smälter dåligt och ser inget effekt.
    Ditt snuskika skämtet gav mig lite positivtankande :-D :-D
    Mest nyfiken är jag på ansiktsmask du fick!

    SvaraRadera