onsdag 6 februari 2013

Bentley Organic Schampo och Balsam

De här båda produkterna från Bentley Organics är väl värda sitt pris


Bentley Organic Schampoo for Dry & Damage Hair: Detta schampo för torrt och skadat hår har 70% ekologiskt innehåll. Schampt innehåller bland annat granatäpple, oliv, aloe vera, kanel och apelsin, doften är lite söt och fräscht syrlig. Konsistensen är lite rinnig och genomskinlig gel som är lätt att fördela i håret.

Det rengör bra och håret känns rent efteråt och doften sitter i ett tag i håret. Det här är absolut en produkt jag kan tänka mig att köpa om!

Pris: 72 kronor hos Softskin.se

Bentley Organic Conditioner for all hair types: Ett balsam för alla hårtyper med 75% ekologiskt innehåll. Innehåller bland annat solros, sheasmör och kamomill. Balsamet skall vara anpassat till alla hårtyper, men jag tror att de som har fett hår skall låta bli detta balsam, då jag upplever att det är mer anpassat till ett normalt till torrt hår. 

Konsistensen är mjölkigt vit och lite rinnigt, så tar man en större mängd balsam vilket jag gör, riskerar det att vilja rymma från handen.

Pris: 72 kronor hos Softskin.se

Efter dusch har jag ibland upptäckt att jag blivit lite röd på halsen/axlar/ansikte och misstänker att det är någon reaktion  jag får ibland och jag misstänker att balsamet kan vara boven i dramat. Inget som har svidit eller gjort ont, men det känns lite sådär att bli röd även om det inte är varaktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar