söndag 24 februari 2013

Mádara Ecohair Gloss & Vibrancy Shampoo

Den här tuben räckte knapp till två schamponeringar. Den luktade som tur är inte så mycket omoget bananskal (bara lite) och framförallt inte växtgrönt, vilken många av  Mádaras produkter verkar göra. Märkligt nog förknippar jag lukten med hårbotten! Något som känns helt ok faktiskt och schampot i sig var helt ok också.

När man sköljer ur schampot så känns det nästan, men bara nästan, lite strävt och det är inte utredande på något sätt så man får se upp för rafsigt hår om man masserar hårbotten mycket. Efteråt är håret mjukt och lent men tenderar tyvärr att bli statiskt. Jag gissar på att det blir mindre statiskt med ett balsam efter, men det vet jag inte då jag använt utan balsam för att bättre kunna recensera schampot.

Schampot är till 99% naturligt och 5% av innehållet är ekologiskt.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa en fullsize av detta schampo, dock verkar den innehålla sulfater vilket jag dessvärre inte tycker om. Ingredienslistan verkar dock skilja sig åt från  Mádaras hemsida och från Elevens ingrediensspecifikation.

Pris fullsize produkt (250 ml): 135 kronor hos Eleven.se och Nelly.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar