tisdag 10 februari 2015

Dr. Bronner´s Orange Lavender Lotion

Jag trillade över den här lotionen i en designbutik och fick chansen att lukta på några av de olika dofterna. Jag hade från början tänkt beställa Lavender Coconut, men den föll mig inte alls i smaken när jag fick luktat på den. Det gjorde istället Orange Lavender. När mannen fick lukta på den tyckte han att den luktade som doftpåsar (potpurri/lavendelpåsar). När jag frågade om det var bra eller dåligt svarade han bra, så det var ju tur.

Lotionen innehåller trevliga oljor, som kokosolja, hampaolja och en personlig favorit, avokadoolja! Lotionen är mjukgörande och känns även lite uppstramande, även om det inte står att den skall ha någon sådan verkan. Lotionen är lite som filbunke i konsistensen (fast rinnigare), känns som att det är orsaken till den lite uppstramande känslan, men vad vet jag :) Nackdelen med den här lotionen är att jag upplever den något odryg.

Pris: Ca 139 kronor hos t.ex Jordklok.se och Eleven.se och i vissa hälsokostbutiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar