onsdag 11 februari 2015

Phenomé Nourishing Bath & Shower

Jag gillar den här duschgelen. Den är mild och doftar väldigt gott av apelsin, söt citron och en gnutta vanilj. Doften i sig är också mild och kunde fått ha liiite mer sting i sig. Innehåller bland annat mjukgörande mandelolja och aloe vera och den skall vara närande och återfuktande. Konsistensen är rinnig så man får se upp lite så att det inte hamnar på backen när man pumpar ut den.

Som jag skrev initialt så tycker jag mycket om den här duschgelen. Den är snäll mot huden, torkar inte ut och doften är snäll mot sinnet. Fram till att det är sista slatten så tycker jag det är smidigt med pumpflaskor. När sista slatten är kommen är det lite knepigare med pump, men det kan enkelt lösas genom att skruva av korken.

För övrigt älskar jag Phenomés mörka förpackningar. Det är ungefär så jag önskar alla hud/hår/kroppsvårdsförpackningar såg ut. Snyggt, elegant och stilrent.

Pris: 215 kronor hos Ecoliving.se. Jag köpte dock min när det var halva priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar