söndag 3 juli 2011

Nagelförstärkare

Jag är nästan beredd att säga att jag älskar mina naglar. Och jag avskyr när de bryts. Det har varit en ständig jakt på den bästa nagelstärkaren och jag har testat en del såsom Mavala (Mavala Scientifique, och Nail Shield eller nagelförstärkare 2-Fas som den heter på svenska), Sally Hansen (Miracle Cure och Diamond Strenght) och Trind (Trind Repair, både Natural, Pure Pearl och Matte.

Mavala Scientifique är en grön vätska man penslar på naglarna, och man skall skydda nagelbanden och övrig hud. Funkar ganska bra, men minns jag inte fel så upplevde jag att naglarna kändes lite torra ibland. Dock var det några år sedan jag använde den här, och troligen säger jag så pga vanan att numera alltid ha något mer täckande över naglarna.

Två-stegsförstärkare
n vet jag inte riktigt vad jag skall säga om. Först penslar du på ett lager nylonfibrer, och sedan på ett lager med ett beigebrun sealer som gör det slätt. Kan inte göra någon rättvis bedömning på denna eftersom jag inte kommer ihåg exakt vad jag tyckte om den, men det var ingen produkt jag köpte om.

Sally Hansen tycker jag generellt är bra produkter, men jag upplevde det som att båda de lacken blev som ett skin man kunde dra av. Dock gjorde de sitt jobb relativt bra under den tid de satt på.

Trinds Repair kände jag mig lätt skeptisk till i början, men det fick jag äta upp för den har blivit min favorit so far. Nackdelen med produkten är att den innehåller formaldehyd vilket inte är så bra. Men det är inget jag känner mina naglar har tagit skada av, och Trind Repair fungerar för mig. Jag har det alltid på naglarna och favoriten av Trindisarna är Matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar