måndag 22 augusti 2011

Lee Stafford vs Batiste torrschampo

Jag får säga att Lee Staffords Dry Schampo Dark får pluspoäng hos mig. Inte för att jag tycker att den ger så bra färg som kanske utlovas men den den ger ifrån sig brun färg även om det fortfarande kan se lite dammigt ut. Den gör sitt jobb och ingen jobbig lukt. Klar favorit av de få jag testat än så länge.

Jag vill verkligen gilla Batistes torrschampo, det är underbart att de har olika goa dofter men efter att ha använt Lee Staffords för mörkt hår  lägger jag verkligen märke till skillnaden mot ett ofärgat. Därför borde jag kanske inte uttala mig fören jag testat Batistes torrschampo för mörkt hår!


Nackdelen, kan jag tycka, är att håret blir så matt och tråkigt (vilket dock kan vara bra vid vissa uppsättningar!) men det kan man korrigera med lite hårolja om man vill det.

2 kommentarer:

  1. Men själva grejen med torrschampo är ju att göra håret matt och fritt från glans :)

    SvaraRadera
  2. Mja men jag använder torrschampo för att inte vara fet i håret en dag jag inte har möjlighet att tvätta det.

    SvaraRadera