fredag 12 oktober 2012

100% Pure Facial Toner Skin Brightening

Denna toner använder jag ibland efter sminkborttagning för att säkerställa att verkligen all make up är borta samt efter eventuella pormaskklämningar. Den fungerar även rätt bra till att ta bort hårfärg eller färggivande inpackningar med som råkat hamna på huden.


Den luktar rejält av citron och zest och jag använder den med försiktighet, om ens alls, runt ögonområdet. Kan uppleva mig lite lätt irriterad i huden efteråt, speciellt runt munnen där det kan "stickas" lite, men det kan bero på att huden fortfarande inte är som den var där efter min perioral dermatit.

Jag tycker om denna toner, men ibland kan jag uppleva att jag vill tvätta ansiktet med vatten efter jag använd den då den en stund kan kännas lite "klistrig". Den rengör och tar bort make up-rester utan problem, men det är dock inte säkert att det blir något nyköp då jag upplever att den kan vara lite stark.

Pris: 199 kronor hos Eleven.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar