fredag 12 oktober 2012

100% Pure Fruit Pigmented Sheer Lip Glaze Daiquiri

Det här stiftet från 100% Pure köpte jag i somras och har använt flitigt och har flera gånger tänkt skriva om det men glömt bort det.

 
Daiquiri är ett mjukt knallrosa stift och till en början känns det återfuktande och mjukt men allt eftersom dagen går lägger jag på fler lager och upplever att läpparna till slut nästan blir lite uttorkade. Färgen i sig sitter dock i väldigt bra och sätter sig i läpparna som en tint gör.



Bilderna blev rätt kalla i färgen vilket gör att Daiquiri ser kallare ut än vad den är. Både jag och stiftet har mer varma toner egentligen.


Hylsan är vacker att se på men jag får samtidigt lite amerikansk tampongförpackningskänsla av den.

Vid ett lager så är färgen väldigt skir, men eftersom jag går all in bygger jag upp färgen rejält, kanske är det därför den torkar ut i slutändan. Bortser man från den bieffekten så är jag nöjd och det finns fler färger jag är sugen på att testa.

Pris: 159 kronor hos Eleven.se.

1 kommentar: