lördag 9 januari 2016

Neal´s Yard Remedies Nurturing Rose Conditioner

Jag har tidigare testat NYRs  rosschampo och rosbalsam i provpåsar och gillat resultatet. Jag ville egentligen ha både balsamet och schampot men blev att jag bara skaffade balsamet då jag redan hade schampon hemma.

Och vilket balsam sen! Det skall återfukta håret på djupet, göra det lent samt göra det lättkammat. Den får fullträff på alla punkter. Konsistensen är len och krämig, den har en trevlig rosdoft och gör håret verkligen håret lätt att reda ut. Efteråt är håret mjukt och återfuktat. Dessutom är det drygt vilket är ett stort plus. Det här balsamet är ett av de bästa jag testat och jag kommer köpa om det och dessutom komplettera med schampot!


Skall jag klaga på något så är det locket. Det är inget vanligt snäpplock utan på toppen är locket tvådelad och man trycker ner ena halvan så den andra åker upp. Sedan är det till att klämma ut balsamet. Jag hade föredragit vanligt snäpplock eller en pump. Nackdel  är också att man måste tejpa igen topplocket ordentligt vid resa för annars läcker den.


Pris: 149 kronor hos Skinncity.se och 179 kronor hos Eteritique.se eller deras fysiska butik.

1 kommentar: