torsdag 14 januari 2016

Green People Organic Homme Stay Fresh Deodorant

Alltså, det här är en av de bästa deodoranter jag använt! Är det så att deodoranter som är tänkta till män är mer potenta än de till kvinnor eller är detta bara en allmänt kanondeo?

Den här deon skall vara bra för de med eksem, psoriasis och acne och "oren" hy. Nedanstående punkter i blå text som beskriver deons egenskaper är saxat från Med24.se där jag också köpt deon.
  • Skonsam produkt med Fairtrade sheasmör 
  • Prebiotika hämmar bakterier som orsakar dålig kroppslukt 
  • Dödar bakterier som orsakar dålig kroppslukt utan att täppa till porerna 
  • Innehåller effektiva antibakteriella ingredienser som förhindrar lukt 
  • Frisk doft av timjan, kryddnejlika och citron.
Jag har sällan märkt av att jag luktar svett med den här deon och den är snäll mot armhålorna. Den doftar inte så starkt och luktar inte typiskt "man". Den varar för mig ca 2-3 månader och jag slabbar på ganska mycket deo i vardera armhåla. Jag har precis köpt om en ny flaska så jag har den redo när min första nu snart är slut. Jag hade tänkt att testa på den andra deon i serien som heter Stay Cool men den har varit slut på båda köpeställena, men eftersom jag är så nöjd med den jag har gjorde det inte så mycket.


Pris: Ca 143 kronor hos Med24.se och Jordklok.se.

1 kommentar:

  1. Kollade lite på inci och den innehåller potassium alum vilket är den ingrediens som fungerar för mig om jag letar efter deo. Ämnet sägs vara besläktat med aluminum 8 kommer inte riktigt ihåg här) men molekylerna ska vra för stora för att penetrerar huden. Så man får fördelarna och inte nackdelarna. Deodoranter med detta ämne som funkat för mig är en från Urtekram, Salt of the Earth spraydeo ( finns på jordklok) och en deo på iherb.

    SvaraRadera