lördag 30 januari 2016

Neal´s Yard Remedies White Tea Enriching Facial Mask

I höstas köpte jag Award-Winning Skincare Kit för 295 kronor hos Eteritique (som liksom Skincity slår in paketen jättevackert) då jag ville testa på de produkter som ingick. Och att en miniburk med Wild Rose Beauty Balm ingick var ett stort plus då jag verkligen tycker om den balmen.

Men nu skall det handla om ansiktsmasken White Tea Enriching Facial Mask som fanns med i kitet. Jag har svårt att beskriva vad den doftar, men det är lite träigt och skogigt, en trevlig doft i mitt tycke. Det är bland annat ros, frankinscense, pachouli och kardemumma i och det känns rimligt doftmässigt!


Masken är lerbaserad (kaolinlera) och är krämig i burken och lätt att föra på. Masken skall vara bra för torr och känslig hy, göra huden fastare och dessutom minska uppkomsten av fina linjer. De två sista påståendena kan jag inte riktigt svara för, då jag inte använt den så konsekvent då jag velat spara på den. Nu är den i alla fall slut och den lilla bruken till trots räcker den till flera appliceringar. Jag har inte upplevt irritationer av den och efteråt känns huden ren och uppfräschad. Jag gillar den här och är sugen på att skaffa en stor burk!


Pris: 319-395 kronor för en burk i originalstorlek hos Skincity.se och Eteritique.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar