lördag 16 januari 2016

Inika Lip Tint Cherish

Jag har senaste månaderna varit inne på murriga, mörkare och lila färger på läpparna. Efter att ha spanat på Inikas Cherish i en hälsokostbutik så klickade jag senare hem ett exemplar.


Cherish är ganska kallt i färgen vilket jag var ute efter även om jag har varm hudton. Nackdelen är att det kan se ut lite som att man har kalla eller döda läppar, men hey, varför inte se det som jag har mölat blåbär? Eller bara struntar i det och ändå bär det för jag vill!

Cherish är ganska svår att bygga upp färgen på då den är så "hal" att den som skjuter runt färgen efter första lagret. Första bilden nedan är med ett ett lager och den nedanför har jag byggt på färgen. Ytterligare en nackdel när man bygger på färgen är att den gärna hamnar i läppvecken och det blir inte snyggt. Med andra ord är det ett ganska svårburet/svårhanterat stift. För att förenkla det hela kan man applicera Cherish ovanpå något annat stift, det vill dock fortfarande lägga sig i vecken. Trots det och trots att jag sällan använder det på grund av nämnda orsaker gillar jag det här stiftet och färgen. Önskar bara den var lite lättare att ha och göra med.



Pris: 229 kronor hos Ecoholics.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar