söndag 24 januari 2016

Neal´s Yard Remedies Frankincense & Mandarin Shower Cream

Swedish Beauty Factory hade inne några NYR-produkter men jag vet inte om de sålde dåligt, för de har haft delar av det lilla NYR-sortimentet på utförsäljning. Jag passade i alla fall på att köpa Frankincense & Mandarinduschkrämen för 99 kronor.

Doften är träig och kådig av frankincensen och jag känner främst av det även om mandarinen och bergamotten i den säkert lyfter doften till det som min näsa känner. Jag tycker dock den är något odryg och det beror nog på att den inte löddrar. Den skall vara bra mot torr hud och frankincense skall verka föryngrande. Den torkar inte ut huden men någon föryngrande effekt har jag inte märkt av.


Som jag beskrev i ett tidigare inlägg är korken ganska kass. Den är svårare att få ut produkt ur än ett vanligt snäpplock och den läcker vid transport om man inte tejpar den väl.


Pris: 189-225 kronor hos Skincity.se och Eteritique.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar