tisdag 31 juli 2012

Lumene Arctic Aqua Moisture Booster

Tidigt i våras någon gång började jag använda "Skin Perfecting Moisture-Booster" från Lumene. På de flesta håll har jag hört gott om detta serum och att de inte kunnat klara sig utan den.

Personligen vet jag inte riktigt vad jag tycker. När jag började använda detta serum var jag väldigt torr i pannan och jag upplevde inte att serumet hjälpte till med att ordna upp det problemet. I samma veva började jag använda en ny ansiktskräm samt en ansiktsolja och när våren var längre gången rättade den torra pannan till sig. Jag kan dock inte riktigt avgöra (eller ens säga att jag tänkt mer på det) om det beror på hudkrämen, ansiktsoljan, serumet, det lite varmare vädret eller om samtliga faktorer (troligen) är bidragande.

Hur som fick jag skaffat ett nytt serum från The Body Shop och detta från Lumene lades åt sidan. Jag bestämde mig för att byta till Lumenes igen nu när huden i ansiktet är ganska balanserad och se vad jag tyckte om den igen.

Och jag vet nog fortfarande inte riktigt om den faktiskt gör något eller inte, den är skön att smörja in sig med, man får däremot vara försiktig med hur man doserar för ett pump räcker till mer än bara ansiktet, och jag känner mig fin i hyn efteråt. Då borde vi la unna säga att den gör ett OK jobb?

Pris: 139 kronor hos Kicks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar