lördag 21 juli 2012

Nashi Argan schampo och balsam

Jag måste säga att jag är riktigt förtjust i Nashi Argans schampo och balsam! Dessa produkter fungerar bra med mitt långa, torra hår och de gör håret mjukt.

Schampot har jag lite svårt att dosera och använder ofta mer än vad som egentligen behövs. Balsamet däremot (som för övrigt är lent krämigt) gick fortare att lära sig hur mycket som behövdes och det krävs mycket mindre än man tror. Inte ofta det är så med balsam tycker jag.

Dessa produkter skall vara fuktåterställande, färgbevarande och mjukgöra och jag tycker de sköter sitt jobb. Jag tycker även de är snälla mot min hårbotten, som jag har kliproblem med emellanåt. Jag var inte riktigt överens med doften till en början och tyckte de luktade lite manligt. Men jag gillar lite tyngre, fylligare och "kryddigare" dofter och jag gissar att det är själva arganen jag känner. Oavsett har jag kommit fram till att det funkar och att det passar mig och jag kommer absolut att köpa om dessa produkter när de är slut.

Ca. pris: 160-180 kronor hos frisör och Lyko.se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar