söndag 22 juli 2012

Scalpure Premium schampo och balsam

Detta schampo och balsam från Scalpure skall bland annat tillföra volym och glans till håret, men det är inte därför jag införskaffade mig dessa, utan för att de också skall hjälpa mot kli-ig och torr hårrbotten.

Schampot luktar som Strong-minttabletter och balsamet luktar verkligen mint. Schampot ger en svagt sval känsla i hårbotten och balsamet ger samma svalkande/kylande känsla som tigerbalsam gör på huden. Balsamet är mjölkigt vitt och väldigt rinnigt och svårt att avgöra vad som är lagom mycket. Jag får en lätt sträv känsla av balsamet som jag egentligen inte vet hur detta känns när håret är torrt, eftersom jag alltid använder hårolja efteråt.

Summa summarum så känns hårbotten lugnad efter att jag använt denna serie och min mor kände effekt på en gång. Hon klagade över att det kliade väldigt i hårbotten och hon fick testa detta schampo och balsam. Dagen efteråt berättade hon att allt kli var borta och hon var väldigt nöjd med "behandlingen".

Jag har även lermasken i denna serie, dock har jag bara använt den en gång och den gången gav la ingen positiv känsla. Masken kan användas både som ansiktsmask och hårmask och jag köpte den i ändamål för hårvård. Det är verkligen som att kleta lera i håret och jag schamponerade två gånger för att få ur det. Dagen efter kändes håret fortfarande lersträvt så jag fick tvätta det på morgonen igen. Därefter blev det bra. Jag vill inte döma ut masken än, innan jag har hunnit testa den fler gånger och verkligen extremschamponera ut det.

Min önskan är inte att lukta mint i håret även om det luktar fräscht. Men det är en liten sak att "hänga upp sig på", när det faktiskt har en lugnande effekt på min hårbotten. Effekterna volym och glans kan jag inte svara så mycket för men det är inte heller därför jag köpte denna serie. Gillar man/har inget emot mintlukt alternativt söker något mot sin torra, kli-iga hårbotten är detta produkter väl värda att slänga ett öga på.

Ca. pris: 210-239 kronor hos Lyko.se och Eleven.se. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar