söndag 5 augusti 2012

Nutriganics Drop of Youth

Efter drygt två månaders användande skall jag väl försöka mig på ett omdöme om serumet Nutriganics Drop of Youth från The Body Shop.

Detta ekologiska serum har lovordats av många och mitt ansikte har inte reagerat negativt på det även om min näsa reagerar lite på att den luktar en del alkohol. Detta är inget jag känner direkt när det är i ansiktet, men luktar jag på serumet eller ännu värre direkt i flaskan så är det en skarp lukt.

Serumet i sig är lite vattnigt och går fort in i huden. Jag vet inte riktigt om detta serum gjort några himlastormande förändringar men den har inte irriterat och jag har inte varit torr i ansiktet. Hur mycket som beror på serumet kan jag dock inte säga.

Jag gillar tanken och funktionen med pumppipetten på locket men jag tycker att ett pump är för lite och att två nästan är för mycket. Det går dock att massera in överflödigt serum alternativt smörja ut det över halsen också.

Detta serum har ingått i min daglig rutin varje morgon/kväll efter att jag tvättat ansiktet. Efteråt har jag använt ansiktsolja. Jag vet inte om jag kommer köpa om detta serum, jag ser mig nog i första hand om efter nya i jakten på det perfekt.

Pris: 375 kronor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar