onsdag 1 augusti 2012

Städning bland stift och glans

I brist på bättre så städade jag bland mina läppstift och läppglans. Drygt hälften sorterade jag ut för att slänga på grund av ålder eller för att jag troligen aldrig kommer använda dem mer.


Slänghögen.

Korta omdömen om några produkter som jag tyckt om/inte tyckt om.


L´oréal Made for me Golden Naturals Nr. 247. Jag tror inte detta finns kvar på marknaden, jag har inte sett det i alla fall. Färgen är i nyans med min naturliga läppfärg och ger ett fint skimmer. Nu är den tyvärr slut men kommer köpa på nytt om jag skulle hitta den.


Dessa två läppbalsam från Yves Rocher har väl inte gjort några större intryck hos mig. Den reparerande (rosa till vänster) har jag i och för sig haft två förpackningar av och tyckt fungerat ok och luktat gott. Den återfuktande (gtöna till höger) har jag nog aldrig riktigt gillat.


E.L.F Plumping Lip Glaze i färgen Mocha Ice. Jag har tyckt riktigt bra om den brunaktiga delen men det har blivit för frostigt med det vita glosset ovanpå.


Plumping Sheer Gloss från Yves Rocher med jordgubbslukt i ministorlek. Denna har jag varit riktigt fäst vid och detta är den andra. Det lilla som är kvar nu känns inte hygieniskt längre och åker därför i sopan. Har även haft samma gloss fast med hallonlukt (och lite mer mörkrosa) som åker i sopan av samma anledning. Två fina gloss jag kommer köpa om.


Två läppstift från Deborah. Dessa har jag inte fastnat alls för och förpackningarna är riktigt fula.


Isadora Brilliant Lip Shine Red Copper är ett snyggt rött med koppartoning. Väldigt gammalt nu och känns som att vi får tacka för den goda tiden.


Isadora Brilliant Lip Shine i färgen Natural har varit ett bra basglans, vardagssnyggt och skönt på läpparna. Köpt om den 2-3 ggr.

bareMinerals läppglans i färgen Cassis köpte jag på Kicksrean för ett eller två år sedan. Snyggt och behagligt med doft av havre och kola. Köper gärna om denna.


Lip Butter med mango från The Body Shop. I början tyckte jag om denna men i längden tyckte jag att den snarare torkade ut än återfuktade läpparna.


Disguise från Smaschbox är ytterligare ett snyggt vardagsgloss som jag tyckt bra om. Köper gärna om denna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar