lördag 4 augusti 2012

Solskydd 2012

I år har jag varit extra noga med solskyddet. Jag har tänkt mer och mer på nackdelarna med solen och är orolig för hyperpigmentering och rynkor främst.

Solskydden för mig har varit Hawaiian Tropic i varianterna Protecitve Spray Lotion, Protective Dry Carrot Oil samt Silk Hydration Protective Sun Lotion. Samtliga har SPF 15.

Jag har även använt Vichy Capital Soleil SPF 25 som är för ansiktet. Denna använde jag mycket i början av sommaren i både ansiktet och över bysten. Senare (de få dagarna jag solade) användes den främst till den känsliga huden över bysten.

Jag är jättenöjd med alla dessa solprodukter. Hawaiian Tropic är klassiker och luktar gott (speciellt Silk Hydration som luktar kola) och de går fort in i huden. Oljevarianten har jag tyvärr inte hunnit använda lika mycket som de andra två, men lite oljigare blir man såklart.

Vichys solskydd för ansiktet är lite fetare och anpassad för känslig hud (tummen upp). Gör inte ansiktet överdrivet glansigt och funkar bra som underlag för make up.

Älsk på samtliga produkter!

Ca. pris Hawaiian Tropic: 95-110 kronor produkt hos bland annat Eleven.se och Kicks.

Ca. pris Vichy Capital Soleil SPF 25: 160 kronor hos Apotek/Kronans Droghandel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar